mandag 9. november 2009

Lue


Hadde lyst til å strikke en fin lue som jeg kunne bruke til alt og som også var behagelig og varm. Denne oppskriften var veldig enkel og den hadde en veldig god passform, men den var litt stor i str ( jeg strikker ganske løst). Jeg har strikket luen i Trysil Garn- Alpa. Jeg har også sydd i fleece slik at den ikke skal klø og for å holde bedre på varmen.



Dersom du ønsker å stikke denne gjør du slik:

Legg opp 48 m på p nr 6 med dobbelt garn. Strikk rundt i ribb 2 r, 2 vr til arb måler ca 10 cm. Skift til p nr 10,

fortsett med ribb 2 r, 2 vr, men forskyv ribben med 1 m mot venstre på hver omg til arb måler ca 25 cm. Strikk glattstrikk og fell slik: 1. omg:* 2 r sammen, 1 r*. Gjenta fra * til *. 2. omg: rett. Gjenta disse 2 omg 1 gang. Neste omg: 2 r sammen hele omg. Klipp av tråden, trekk gjennom m og fest den godt.
Jeg har ikke vært nøye med å måle, har tatt det litt etter ønske.

(takk til min nydelige modell ;-) )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar